"לא יהיה ילד ללא מסגרת": ת"ת חדש באחיסמך

נתי קאליש No Comments on "לא יהיה ילד ללא מסגרת": ת"ת חדש באחיסמך

בערב ראש חודש ניסן עלה ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו עם משלחת, למעונו של ראש ישיבת אורחות תורה, הגאון הרב שרגא שטיינמן שליט"א בעיר בני ברק, שם קיבלו את ברכתו האישית לפתיחת תלמוד תורה חדש בשכונת גני איילון, זאת בעקבות הריבוי המבורך של ילדי השכונה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תלמוד תורה חדש ייפתח בלוד שייקרא "בני הישיבות", שע"י מוסדות "תורת ראובן", בגני איילון קיימים כיום 3 תלמודי תורה ליטאיים ושני תלמודי תורה ספרדיים, אך תלמוד תורה "בני הישיבות" ייפתח בנוסף לאלו הקיימים, וזאת לאור המאבקים שניהל רביבו יחד עם רבה הראשי ללוד הרב שמעון מאיר ביטון ועוד גורמים נוספים נגד הנהלות תלמודי התורה, שבכל שנה לא קיבלו כ-15 עד 20 תלמידים תושבי השכונה עם פתיחת שנת הלימודים.

 "אתם יודעים היטב עד כמה הנושא בליבי – וכמה זעקתי רבות על-כך שבשנתיים האחרונות בכל ראש חודש אלול, עיריית לוד בשיתוף כלל הגורמים נזקקו לעסוק בשילוב ילדי השכונה בתלמודי התורה – תוך גרימת צער ועוגמת נפש להורים ו

ילדים", אמר רביבו, "ואני הבטחתי אשתקד, כי בע"ה בתחילת שנת הלימודים תשפ"ד, לא יהיה ילד אחד שיישאר בביתו ללא מסגרת חינוכית המתאימה עבורו באופן אישי ופרטני".

המשלחת בבית הרב

עוגמת הנפש של ההורים והתלמידים מוכרת מערים רבות ברחבי הארץ, בהן מוסדות חינוך עושות סינון ואינן מקבלות כל תלמיד למסגרת החינוכית שלהן, אך בלוד חרטו על דגלם בהנהלת העיר להילחם בתופעה ולא לאפשר שילד יישאר בראש חודש אלול בביתו.    

במשלחת השתתפו: הרב ישראל דוד בקר – מייסד ומנהל התלמוד תורה החדש, חבר מועצת העיר וממונה תחום חרדים, עו"ד מאיר אסולין, מנהל מחלקת תרבות חרדית בעירייה – ר' בני סיתלכיאל ור' משה בן יוסף אחראי פניות הציבור מגזר חרדי, הפועל תחת אגף פרויקטים, בהובלתה של הגב' שירן בוקרה-ג'רבי, שסייעה והייתה שותפה לאורך כל התהליך המבורך.

מנהל התלמוד תורה, הרב בקר ציין, כי החינוך במוסד החדש יחל בע"ה כבר מכיתות הגן ואילך, ורביבו הוסיף כי "כמובן שקיבלנו גם את ברכת הדרך מכלל הרבנים בשכונה – שאיחלו הצלחה רבה בחינוך ילדי ישראל ותינוקות של בית רבן". 

הגאון הרב שטיינמן שיבח את פועלו של ראש העיר לוד למען חינוך ילדי עירו ואת המאמץ הבלתי-פוסק שעשה בכדי שלכל ילד בגני איילון יהיה מוסד חינוכי המתאים לצרכיו, עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד והלאה.

 



0 תגובות